Äggplock

Nej det är inte som i Lilla huset på prärien där Laura iförd långkjol och förkläde traskar ut i hönsgården med den handflätade korgen, klappar på hönorna och plockar de nyvärpta äggen.
Här handlar det om ett mindre kirurgiskt ingrepp där jag varit fastande från midnatt och väl stationerad i salen fick jag ta på de otroligt sexiga tubsockorna som dras på upp över knäna och en fantastisk sjukhusskjorta. (Här ägnar vi en tanke till min man som med denna bilden av sin fru på näthinnan skall gå ner i källaren till ett litet provrum och PRESTERA) Sköterskan satte in en såndär nål i armen som ska sitta kvar under dagen (Vet en liten tjej som med all säkerhet har stenkoll på vad det heter) här bedövades jag med morfin, rolig känslan liksom -när det väl har slutat snurra :-) Tyvärr hjälper det inte med bara morfin utan det läggs en lokalbedövning också, fast det gör ändå väldigt ont. Här plockar läkaren ut folliklarna (äggblåsorna) samtidigt som en barnmorska skojar om att det ser ut som han dammsuger, detta triggar ju fram en fantastisk diskussion om dammsugare med doftspridare, vaniljdoftkulor och självgående dammsugare. Han fick tag i 10 st äggblåsor även om de sista förmodligen var alldeles för små så tog han dem ändå. Så nu hoppas vi bara på att dom ska vara fina, att dom ska bli befruktade, att dom ska dela sig och att dom ska överleva så kanske vi få tillbaka ett på torsdag.
Ikväll och hela dagen imorgon har jag bokat soffan så nu ska jag bara läka ihop lite, mest så jag kan gå upprätt. Ska fika med syrran och T senare i eftermiddag det ska bli trevligt, kanske inte orkar busa så mycket bara hoppas hon förstår.
Panodilkramar C

Kommentarer
Postat av: Helene

Tackar för fika, och det är fantastiskt lätt att ta sig hem på kvällen med bil. T hann inte ens somna.

Kram!

2009-11-03 @ 19:19:20
Postat av: Jopis

2009-11-05 @ 18:33:40
Postat av: Jompis

Héj där nere!

Alltid intressant läsning, hoppas det fungerar för er nu. Skickar en vinter hälsning från Dalab.

2009-11-05 @ 18:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0